Advanced search

Show simple item record

dc.contributor.authorRougier, Marcelo
dc.date.accessioned2015-04-01T22:06:54Z
dc.date.available2015-04-01T22:06:54Z
dc.date.issued2012-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11354/505
dc.identifier.citationRougier, M. (2012). Estrategias empresariales en contextos de alta incertidumbre. Desafíos de una empresa productora de aluminio en la Argentina (1970-2001). Apuntes: Revista De Ciencias Sociales, 39(70), 239-272. doi: 10.21678/apuntes.70.651es_PE
dc.description.abstractThis paper examines the business strategies of the firm Aluminio Argentino (Aluar) since its inception in 1970 to the 2001 economic crisis. The commissioning of the plant was made possible by the tremendous support of the State and his performance coincided with a period of great macroeconomic instability and sharp reduction in domestic demand, deal with the aggravation of aninternational market marked by the recession which was held almost until the nineties. The study also illustrates the strategies of the business once the regulatory framework that gave rise disappeared and the company faced a strong competitive shock.en
dc.description.abstractEste trabajo estudia las estrategias empresariales de la firma Aluminio Argentino (Aluar) desde sus orígenes en 1970 hasta la crisis económica de 2001. La puesta en marcha de la planta fue posible por la ingente ayuda del Estado argentino y su desempeño coincidió con un período de gran inestabilidad macroeconómica y de fuerte reducción de la demanda doméstica, con el agravante de enfrentar un mercado internacional signado por la recesión que se sostuvo prácticamente hasta la década de 1990. El estudio ilustra también las estrategias de los empresarios una vez que el marco regulatorio que le dio origen desapareció y la empresa debió enfrentar un fuerte shock competitivo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad del Pacífico. Centro de Investigaciónes_PE
dc.relationhttp://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/651/651
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio de la Universidad del Pacífico - UPes_PE
dc.sourceUniversidad del Pacíficoes_PE
dc.subjectAluminioes_PE
dc.subjectArgentinaes_PE
dc.subjectEmpresases_PE
dc.subjectIndustriaes_PE
dc.titleEstrategias empresariales en contextos de alta incertidumbre. Desafíos de una empresa productora de aluminio en la Argentina (1970-2001)es_PE
dc.title.alternativeBusiness strategies in contexts of high uncertainty: challenges of an aluminum producer in Argentina (1970-2001)es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21678/apuntes.70.651
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Apuntes [620]
    Revista de Ciencias Sociales

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess