xmlui.ArtifactBrowser.AdvancedSearch.title

Show simple item record

dc.contributor.authorZurita Rivera, Úrsula
dc.date.accessioned2015-03-31T21:59:16Z
dc.date.available2015-03-31T21:59:16Z
dc.date.issued2013-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11354/485
dc.identifier.issn2223-1757
dc.identifier.citationZurita, Ú. (2013). Paradojas y dilemas de la participación social en la educación básica en México. Apuntes: Revista de Ciencias Sociales, 40(72), 85-115. doi: 10.21678/apuntes.72.676es_PE
dc.description.abstractThis article analyzes the promotion of social participation from the changes in educational policy due to the National Agreement for the Modernization of Basic Education, signed in 1992, focusing on social participation in the space of public policies, and in the process of social participation in the public schools of basic level. It was noted some institutionalization of the first dimension and a more irregular and vulnerable development in the second because of factors of diverse nature.en
dc.description.abstractEste artículo analiza la promoción de la participación social a partir delcambio en la política educativa debido al Acuerdo Nacional para la Modernización de la Educación Básica firmado en 1992, enfocándose en la participación social en el espacio de las políticas públicas y los procesos de participación social en las escuelas públicas de nivel básico. Se observó cierta institucionalización de la primera dimensión y, en la segunda, un desarrollo más irregular y vulnerable ante factores de diversa índole.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad del Pacífico. Centro de Investigaciónes_PE
dc.relationhttp://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/676/675
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio de la Universidad del Pacífico - UPes_PE
dc.sourceUniversidad del Pacíficoes_PE
dc.subjectAmérica Latinaes_PE
dc.subjectDemocratizaciónes_PE
dc.subjectEducación básicaes_PE
dc.subjectMéxicoes_PE
dc.subjectParticipación sociales_PE
dc.subjectPolíticas educativases_PE
dc.subjectReformas educativases_PE
dc.titleParadojas y dilemas de la participación social en la educación básica en Méxicoes_PE
dc.title.alternativeParadoxes and Dilemmas of Social Participation in Basic Education in Mexicoes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21678/apuntes.72.676
dc.publisher.countryPerúes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Apuntes [561]
    Revista de Ciencias Sociales

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess