xmlui.ArtifactBrowser.AdvancedSearch.title

Show simple item record

dc.contributor.authorBeltrán B., Arlette
dc.date.accessioned2015-03-31T22:11:32Z
dc.date.available2015-03-31T22:11:32Z
dc.date.issued2013-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11354/486
dc.identifier.issn2223-1757
dc.identifier.citationBeltrán, A. (2013). El tiempo de la familia es un recurso escaso: ¿Cómo afecta su distribución en el desempeño escolar?. Apuntes: Revista de Ciencias Sociales, 40(72), 117-156. doi: 10.21678/apuntes.72.677es_PE
dc.description.abstractThis paper measures the impact of time distribution of parents and children over the students’ age-grade retardation. The research uses the Time Use Survey applied in Peru in 2010 and cross-sectional econometric models. The results point out that the time mothers dedicate to educational issues influences significantly when children are at primary school, while the time spent by the father is important to children between 12 and 17 years old. In any case parents’ education is important. The time children spend studying is also important for school performance; it competes against child labor outside or inside of the home.en
dc.description.abstractEl estudio mide el impacto de la distribución del tiempo del padre, la madre y los hijos sobre el atraso escolar de estos últimos. Se trabaja con la Encuesta de Uso del Tiempo, aplicada en el Perú en 2010, y con modelos econométricos de corte transversal. Se encuentra que el tiempo dedicado por la madre influye significativamente cuando los niños van a la primaria, mientras que en el caso del padre ello ocurre en los hijos que tienen entre doce y diecisiete años. El nivel de educación de los dos padres es importante en todos los casos. El tiempo que los niños dedican a sus estudios es fundamental en el desempeño escolar; contra ello compite el trabajo infantil, sea dentro o fuera del hogar.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad del Pacífico. Centro de Investigaciónes_PE
dc.relationhttp://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/677/676
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio de la Universidad del Pacífico - UPes_PE
dc.sourceUniversidad del Pacíficoes_PE
dc.subjectAtraso escolares_PE
dc.subjectEducación básicaes_PE
dc.subjectEncuesta nacional de uso del tiempoes_PE
dc.subjectAdministración del tiempoes_PE
dc.titleEl tiempo de la familia es un recurso escaso: ¿cómo afecta su distribución en el desempeño escolar?es_PE
dc.title.alternativeHousehold time is a scarce resource: how does time allocation within the household affect children’s schooling performance?es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21678/apuntes.72.677
dc.publisher.countryPerúes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Apuntes [548]
    Revista de Ciencias Sociales de la Universidad del Pacífico - UP

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess