Search
El necesario y urgente «golpe de timón» de la gestión pública en el Perú
(Universidad del Pacífico. Fondo Editorial, 2024-01)
Acceso abierto
En este artículo, se lleva a cabo un análisis de los factores que obstaculizan la efectiva y eficiente administración de los recursos del Estado, y se realiza una propuesta de un nuevo paradigma para la gestión pública. ...
Retornos en salud de la población adulta mayor
(Universidad del Pacífico. Centro de Investigación, 2002)
Acceso abierto
The oldest people is described as one of the most vulnerable population groups in the country. They require special public attention since there is a weak protection to risks and external changes. The demographic transition ...
La demanda de salud infantil en el Perú: un análisis teórico y empírico
(Universidad del Pacífico. Centro de Investigación, 1995-07)
Acceso abierto
The author delves into the factors influencing health services demand. An empirical analysis was conducted based on regression models with dichotomous variables on a sample group of 4,540 children.
The main questions the ...
Mejoramiento del desempeño laboral de los trabajadores del sector salud: el caso de Nicaragua
(Universidad del Pacífico. Centro de Investigación, 2011-07)
Acceso abierto
Ensuring adequate numbers of skilled and motivated health professionals is a serious policy issue in many developing and transitional countries. While quantitative data about workers migration and absenteeism is often ...
La focalización del gasto social: los efectos-incentivos en los hogares beneficiarios
(Universidad del Pacífico. Centro de Investigación, 1997-01)
Acceso abierto
The focalization of social expenditure acquires special importance in the context of high poverty rates and a tight government budget. This article reviews theoretical concepts on social expenditure and explains the two ...
Mercadeo social y consumo de micronutrientes en Bolivia: el caso de Vitaldía
(Universidad del Pacífico. Centro de Investigación, 2001-07)
Acceso abierto
Social marketing means the designing and implementation of strategies aimed at promoting an idea or supporting a certain consumer behavior with philanthropic purposes. Ultimately, it seeks to fostering a consumer choice ...